#فیلم سینمایی #روباه 🐕

کارگردان 🎞 : بهروز افخمی

مدت زمان ⏱ : ۹۰ دقیقه

رده سنی : ۱۴+


✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨


روباه 🦊

همه از اینکه قدرتمند 💪 باشند لذت می‌برند.

در ذهن 🧠 من و شما این رو فرو کردند که ایران این‌طور است و اون‌طور است.

احساس افسردگی 😔 چیزیه که اگر بتونند در ما ایجاد کنند، بیشترین سود رو در نابودی یک ملت بردند!

آن‌هم ملت فهیم و متمدن ایران!

ببینید...👀



📎 لینک تماشای فیلم:

yun.ir/49wcc9


 ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨


#نقد_فیلم #روباه

✔️ «روباه» یک فیلم جاسوسی است که به موضوع ترور دانشمندان هسته‌ای می‌پردازد، فیلمی خوش‌ساخت و غافلگیر کننده که توسط یکی از متبحرترین کارگردان‌های سینمای ایران، نوشته و کارگردانی شده است.

✔️ فیلم صحنه های تعقیب و گریز خوبی در نیمه اول دارد و استفاده خیلی خوبی از دوربین شده است.
در نیمه دوم بیشتر ماجرا است که بر فیلم حکمفرماست
و صحنه پایانی نیز به دلیل این که بیننده می داند تقلبی است اکشن خاصی ندارد و همان ماجرا آن را ادامه می دهد تا به پایان برسد.

✔️ از آنجا که داستان فیلم جاسوسی است برخی موارد در آن وجود دارند که بهتر بود با روشی خاص و ویژه تر به آنها پرداخته میشد . مثلا یکی حضور نیروهای اطلاعاتی با آن تعداد بالا در منزل جوان موتوری است. در این صحنه و یک صحنه دیگر ماموران در خانه وی حاضر می شوند که از لحاظ امنیتی و از نظر تجربه ای که دارند عاقلانه نیست چرا که روباه ممکن است خانه او را بلد باشد و از اتفاق این موضوع در دیالوگی از سوی جوان موتوری تایید می شود.
یا مثلا در صحنه آخر فیلم مستقیما نام سردار سلیمانی برده میشود که بهتر بود اشاره ی غیرمستقیم و درست به ایشان میکرد تا سکانس فیلم از حالت شعاری خارج گردد و ...
در مجموع روباه یک فیلم سینمایی جذاب است که منهای برخی اسامی مشهور که به صورت مستقیم آورده شده و مرتب بر آنها تاکید می شود ساختار سینمایی خوبی دارد.

✔️ جای هزاران فیلم شبیه روباه در سینمای ما خالیست چرا سینماگران ما بجای ساخت فیلم های بی محتوایی که اغلب در آنها روابط نامشروع، فحش های جنسی، تبلیغ سگ، بی ادبی و بددهنی فرزند نسبت به مادر، روابط ضربدری، توهین به شخصیت های اول مملکتی، طبیعی نشان دادن آرایش زنان و شوخی با نامحرم و ... پرداخته میشود نظیر اینگونه فیلم ها را نمیسازند؟
جوابش این است که نمیخواهند به اصطلاح خودشان فیلم حکومتی بسازند!!!!

✔️ یادم است در  سال ۸۸ که شهید رضایی مقدم ترور شد بیشتر اطرافیانم اعم از دانش آموزو دانشجو دوست داشتند  به رشتۀ فیزیک و به خصوص گرایش هسته‌ای بروند. این البته، اثر شهید و شهادت است اما سؤال در این است که آیا سینماگران ایرانی، دِین خود را به کشورشان پرداخته‌اند؟ جواب به طور عموم، منفی است. هرچند که برخی سینماگران را باید از این دایره کنار گذاشت
البته جالب است برخی سینماگران حاضرند برای چنارهای خیابان فیلم بسازند اما از موضوعات روز کشورشان سخنی نگویند.
اما اثراتی که یک فیلم و یا سریال می تواند بر روی فکر و عقیده مردم بگذارد را دست کم گرفته ایم
مثلا یادم است زمانی که سریال یوسف پیامبر در افغانستان و فلسطین پخش شده بود بسیاری از مردم مسلمان شده بودند یا وقتی سریال مختارنامه پخش شده بود یکی از رزمندگانی که حدود چهار سال در سوریه جنگیده است مؤکداً از تأثیر این فیلم در تربیت رزمندگان سوری خبر می‌داد و می‌گفت: عرب‌ها با تماشای سریال مختار به شوق می‌آیند، توبه می‌کنند و به خط مقدم جبهه می‌پیوندند.
ما از این سلاح فرهنگی ای که در اختیار داریم غافلیم بسیاری از سینماگران هالیوود سالانه ده‌ها فیلم سفارشی می سازند و شرم نمی کنند. اما هنرمندان ما از اینکه متهم شوند که یک فیلم همسو با جمهوری اسلامی بسازند یا بازی کنند خوف دارند.

✔️ بگذریم... این قصه که سر دراز دارد.