#مستند #جاسوسی_از_زندگی_پنگوئن_ها 🐧


استاد ما خیلی حساس بود که فقط نبینیم 👀و نخوانیم📃،
اهل فکر هم باشیم🤔.
وقتی پرسیدیم چطور فکر کنیم⁉️
از این مستندها💯 برایمان می‌گذاشت.
بقیه‌ی حرف‌های استاد بماند بعد از اینکه مستند را دیدید.

📎 لینک دریافت مستند: از اینجا دانلود کنید

http://yun.ir/6y2c4

 

✨  🦋✨🦋✨🦋✨🦋✨🦋✨🦋


✔️ #ارسالی_مخاطبین درباره " #مستند #جاسوسی_از_زندگی_پنگوئن_ها " 


✔️مستند شیرین و جذابی😊 بود،

بخصوص که برای بیشتر دانستن از چم و خم زندگی این حیوانات، چند رباط پنگوئن🐧 درست شده بود و همه مجهز به دوربین هایی📽 بودند 

و پنگوئن ها 🐧این رباط ها را جزو گروه خودشان حساب می کردند و حتی برای یک رباط پنگوئن آواز سردادند🎶 و  دیگری کتکش زد👋.

شیرینی دیگر آن زیبایی و بامزگی😊 پنگوئن ها، کیف لیز خوردنشان روی یخ ها❄️، نوع راه رفتن، شکوه شنای دسته جمعی🌊 و گروهی شان

و همچنین انتظار دوهفته ای پدر پنگوئن ها و لانه سازی🗻 و آماده کردن مقدمات برای حضور مادرها بود و جوجه پنگوئن های🐧 بامزه که بعداز مدت ها انتظار و مقدمه سازی مهمان جدید گروه شدند.

✔️و مهم تر از همه نکات:

 پنگوئن ها را که دیدم یاد خودمان😁 افتادم،

یاد مشکلات زندگی و 

یاد خودم و مشکلات زندگی ام...

گاهی که حسابی درگیر مشکلات زندگی می شوم و هیچ چیز جز مشکلات را نمی بینم🙈  فکر میکنم این مشکلات فقط مال من است،😕

ما آدم ها هم طوری آفریده شده ایم که هرکدام و هرگروه👨‍👩‍👧‍👦 از انسان ها مشکلات و سختی های خودشان را دارند.

مثل گروه های مختلف پنگوئن ها که هرکدام برای رسیدن به خانه و تخم گذاری🥚 و محافظت از آن درگیر مشکلات خودش بود.

گاهی فکر میکنم مشکلات هست و شیرینی های🍭 زندگی ام تمام شده و یادم می روم سرمایه های💫✨ زیادی دارم که همه را باید قدر بدانم:

یکی از این سرمایه زندگی جمعی ماست 👨‍👩‍👧‍👦و جنگ جمعی با مشکلات👊 چقدر آرامش بخش😊 است،

من فکر می کنم با مشکلات همیشه باید جمعی👨‍👩‍👧‍👦👊 جنگید.

تک🙎‍♂️ تک🙎‍♀️ به فکر مبارزه با مشکلات باشیم و هم جمعی👨‍👩‍👧‍👦 کار کنیم ،

جمع پنگوئن ها به خوبی مقابل غازها و کولاک دوام آوردند ، چون همدیگر را داشتند و به تنهایی نمی توانستند

سختی تخم گذاری 🥚روی یخ ها❄️ و محافظت از تخم ها مرا یاد پدر و مادرم انداخت و آنگاه که من یادم نمی آید و آنها را کلیییی کلافه کرده ام یا غصه ام 😕را خورده اند.

برای بزرگ شدنم و به ثمر نشستن هرکدام بار سنگینی✌️ به دوش کشیده اند.

✔️زندگی با سختی هایش آفریده شده:

بعدها که قدرتمندتر 💪می شوم وقتی از دور به مشکلاتم 👀نگاه می کنم حتی گاهی برایم خنده دار🙂 هستند و شیرین، مثل همین مستند جذاب.

اما نمی دانم چرا گاهی انقدر بی تابی😣 می کنم؟!!!

و البته سختی ها انواع دارند بعضی سختی ها سرکاری هستند که نباید از آن ها ترسید

بعضی مشکلات جدی هستند☝️ و باید جدی گرفته شوند، باید پیروز شوی و مطمئن باشی که قدرتمند آفریده شده ای💪.

راهی مثل راه حل غار در میان راه حتما یافت می شود.


 نترس و حرکت کن!👏


✔️و جالب تر از همه این ها درس های پنهان شده خدا در زندگی پنگوئن هاست برایم،

راستی که خدا چقدر شیرین👏 درس می دهد،

هم لذت بردم😘 و هم پر از حس خوب 😍شدم از دیدن پنگوئن ها!!!



•┈┈••🌱🌼•🍀•🌼🌱••┈┈•

#نقد_مستند #جاسوسی_از_زندگی_پنگوئن_ها

خیلی وقتها فکر می‌کنیم🤔 که داریم فکر می‌کنیم، در حالی که اصلا نمی‌دونیم به چی فکر کنیم❌
استاد ما می‌گفت:
عقل من و شما مثل یه کارخونه🏢 است، باید مواد خام به دستگاهش بدی تا پردازش کنه، این پردازش میشه فکر.
سوال: ⁉️مواد خام چی هست؟ از کجا بیاریم؟ چه جوری استفاده کنیم؟
می‌گفت:
مواد خام رو حواس پنج گانه تامین می‌کنند.. همین دیدنی‌ها👀، شنیدنی‌ها👂، خواندنی‌ها📖 و...
الان شما با دیدن👀 زندگی پنگوئن ها 🐧و عجائب خلقتشون، باید بتونی جواب اونایی که اسموشون رو گذاشتن، آتئیست ( کافر)بدی.🙅‍♂️
اینا میگن خدا وجود نداره 😑که دنیا رو به وجود بیاره، یهویی همه‌چیز خلق شده.
اما با این فیلمی که دیدیم راحت میشه جواب بدی که این‌همه نظمی که قرن هاست تو زندگی پنگوئن وجود داره و محققا رو مجبور کرده یک سال پیوسته 📄تحقیق کنند، چه جوری یهویی اتفاق افتاده.🤔 چرا تو خودت یهویی پنگوئن نشدی؟ بچه‌ات یهویی پنگوئن نمیشه؟ 
استاد ما فیلمای حیات وحش و طبیعت رو نشون می‌داد و می‌گفت به زیبایی و نظم و تنوع طبیعت خوب نگاه کنید👀، لذت می‌برید از خدایی که همین نزدیکیست 😍و اگر با او مانوس نشوی، چقدر زود دیر می شود.
خودش مدام سر کلاس می‌گفت: سبحان الله👏.... چه خدای خوبی داریم... چه خدای مهربونی داریم😘، چه خدایی که با تمام خطاهای من بازم برای لذت بردن من سنگ تموم می‌ذاره...
یه بار دیگه این مستند ‌و همه‌ی مستندهای دیگه رو با چشم خدابین نگاه کنید، لذت روح می‌برید نه فقط لذت بصر.
حالا بشین فکر کن به عالم خلقت و خدا !
موحد می‌شوی!🙂