#فیلم سینمایی 🎬 (( #شکارچی_شنبه ))


مدت زمان⌚️: ۹۰ دقیقه 

رده سنی : ۱۷+

کارگردان📽: پرویز شیخ طادی


🚩 شکارچی شنبه داستان تحول پسر بچۀ ده ساله‌ای به نام بنیامین است که مادرش او را در ابتدای فیلم به مدت یک ماه به پدر بزرگش خاخام حنّان در فلسطین اشغالی می‌سپارد و تأکید می‌کند که روحیات او را تغییر ندهد. اما...


---------------------------

📎 تماشای فیلم سینمایی : از اینجا دانلود کنید

yun.ir/93x4t3


🦋✨🦋✨🦋✨🦋✨🦋✨🦋


#نقد_فیلم #شکارچی_شنبه 👨‍🌾


شکارچی شنبه داستان زندگی یک‌ماهه بنیامین 👦 با پدربزرگ خود هانان است، که یک خاخام یهودی افراطی است.

این پیرمرد از ابتدای ورود نوه‌اش تلاش می‌کند او را آن طور که خودش می‌خواهد تربیت کند 😐 و اصرار دارد تمامی عقاید و افکار ضدبشری خودش را بر این کودک القا کند تا عقده ها و تحقیرهایی که از سوی جامعه بر او و خاندانش و تفکراتش بوده را از این طریق جبران کند.

 این فیلم را از نگاه روانشناسانه 👀 نیز ببینید...


نکته جالب در اکران 🎞 این فیلم این است که هیچ جشنواره خارجی نپذیرفته تا این فیلم را جزو آثار حتی نمایشی خود قرار دهد، چه برسد در لیست جوایز! 🤨 و حتی ویزای یکی از بازیگران جوان این فیلم که بورسیه تحصیلی برای یکی از کشورهای غربی گرفته بود، صادر نشده است و عوامل ساخت این فیلم در ایران از سوی رسانه های صهیونیستی تهدید شده اند 😦.

در حالی که فیلم‌های ایرانی یا خارجی‌ای که (هرچند به دروغ) ایرانیان و مسلمانان را انسان‌هایی بدبخت و عقب‌افتاده نشان می‌دهند، به راحتی در این گونه جشنواره‌ها جایزه می‌گیرند🤔.


شکارچی شنبه توانسته دقایق خوبی از زندگی یهودیان را روایت کند 👌که تا کنون کمتر دیده ایم:

❌ نمایش دراز دستی کاهنان صهیونیست، 

❌استفادۀ نادرست ایشان از فرامین تورات، 

❌تعلیم به اطفال یهودی برای کشتن غیریهودیان، 

❌عبادت یهود در کنار دیوار ندبه، 

❌اختلاف عقیدۀ یهودیان مومن در فلسطین اشغالی با یهودیان صهیونیست، 

❌ قتل و جنایت آنها نسبت به ساکنین مسلمان و مسیحی فلسطین،

❌خار و کوچک دانستن زن و مقام آن و ابزاری دانستن وجود زن در آیین جدید یهود (در سکانسی از فیلم هانان به بنیامین می‌گوید هیچ کس دوست ندارد جای یک زن باشد و زنی که خدمتگزار بنیامین هست را به عنوان برده خود خطاب می‌کند و می‌گوید او را تصاحب کرده‌ام😠!)

با دیدن این سکانس به یاد فروشگاه‌های فروش زنان در اسرائیل افتادم و چرای ذهنم که به خاطر وجود و ظهور این گونه فروشگاه‌ها بود، پاسخ داده شد!

❌ و انسان‌ندانستن غیر یهود و تلاش برای نابودی آنان😶 (در سکانس دیگری از فیلم، هانان به بنیامین از آموزه‌های جدید یهود می‌گوید که ما باید آن قدر میان آنان تبلیغ کنیم تا زنانشان شبیه مردانشان شوند و بالعکس؛ تا از این طریق زاد و ولد را در بینشان از بین ببریم و نسلشان را قطع کنیم😑.) 

✔️ من نمی‌خواهم به این‌ها فکر کنم، ولی به یاد تبلیغات رسانه‌ها می‌افتم که به جای فرزندآوری👦👧، چقدر تبلیغ حیوانات خانگی🐈🐾 را می‌کنند، و چقدر تبلیغ همجنس‌بازی🏳️‍🌈 می‌کنند و چقدر مخاطبانشان را تشویق می‌کنند تا ازدواج سفید⚪️ کنند و چقدر تبلیغ زنانی خوش‌اندام یا به اصطلاح مانکن💇‍♀️ را می‌کنند و در فیلم‌هایشان می‌گویند اگر بچه بیاوری دیگر خوش‌تیپ 😖نیستی و ...


✔️ اما نکته قابل توجه دیگر فیلم، مسئله عدم تعقل است. عدم تعقل، علتی است که معلول‌های منفور بسیاری تولید می‌کند. یکی از آن نتایج، تعصب است. یعنی همان که در نگاه و برخورد هانان به خوبی می‌شد دید. تعصب یعنی بی‌عقلی و مخالف حرف عقل حرکت کردن. وقتی تعلیماتشان عقلانی نیست و به ندای عقلشان گوش فرانمی‌دهند و همان راهی را می‌روند که دیگر صهیونیست ها... انسان کج‌فهم و متعصب ساخته می‌شود.

اما تعصب از راه دیگری هم به وجود می‌آید: تفکر نکردن و کورکورانه قبول کردن. به همین دلیل است که دین ما می‌گوید باید اصول دین را عقلانی بفهمی👌 و با خودت درباره این اصول دودوتا چهارتا کرده باشی.

اما ثمره دیگر بی‌عقلی، عقاید خرافی و بی‌منطق است، تا حدی که خداوند قادر متعال را نیز، تا درجه حماقت پایین بکشند. مثلا این‌که هر اشتباهی که خواستی مرتکب شوی، اما با پرداخت پول💲، گناهانت را تسویه و تطهیر کنی و خداوند نیز تو را می‌بخشاید! 


اما گذشته از محتوای قابل تامل، این فیلم از نظر فنی نیز در حد خوبی است و فیلم‌برداری، تدوین، طراحی صحنه و بازی بازیگران در سطح بالایی قرار دارد.


✔️✔️ این فیلم را ببینید تا یهود را بیشتر بشناسید.