#فیلم #از_کرخه_تا_راین


کارگردان 🎥 : ابراهیم حاتمی کیا

رده سنی : ۱۸+

مدت زمان ⏱: ۱۱۸ دقیقه


مستندی 🎞 بود از ارامنه‌ی ایران.

حسینیه ساخته بودند و روضه‌ی ابالفضل، سقای تشنه لب حسین را گرفته بودند. 

می‌گفتند: خوشی زندگی ما، آرامش زندگی ما عباس است ✌️.

امشب شب خاصان عالم است. 

شب جانبازانی که رنج ایستادگی‌شان، ایران را در مقابل دنیای کفر سربلند کرده است.👏


این فیلم 📽 کمی شما را آشنا می‌کند با خیانت فرانسه و آلمان و آمریکا و...😡

که جوانان نازنینی با بمب شیمیایی انها زجرکش کرد.😓

تقدیم به تمام نفوذیهای خائن وطن فروش!

درود بر سپاهیان جانبازان و دوستان ابالفضل العباس!✌️



لینک تماشای فیلم : از اینجا دانلود کنید

yun.ir/qc80f7


...•┈┈••🌱🌼•🍀•🌼🌱••┈┈•


#نقد_فیلم #از_کرخه_تا_راین


☑️ در فیلم”از کرخه تا راین” حاتمی کیا قهرمان زمان جنگ را در دوره ی پس از جنگ به تصویر می کشد.

در فیلم سعید (جانباز جنگ)، برای معالجه ی چشمان نابینای خود به آلمان اعزام می شود. 

در آلمان ساکن خانه خواهرش میشود و پس از عمل جراحی و بهبودی چشم های سعید، پزشکان به خواهر وی اطلاع می دهند که سعید مبتلا به سرطان خون است و باید دوباره معالجه شود. 


☑️ یکی از به یادماندنی ترین سکانس های تاریخ سینمای ایران مربوط به سکانسی از این فیلم است که در آن شخصیت اصلی داستان به شکل خاص خود در کناره رود راین به خدا اعتراض می کند که با هنرمندی حاتمی کیا حتی جلوه ای عارفانه نیز به خود می گیرد و البته این اعتراض به معنای بریدن از ارزش ها و راه مقدس پیش آمده نیست.


☑️ قهرمان جنگ در دوره پس از جنگ نشان میدهد که چگونه در برابر تمامی مصائب و مشکلات قد علم کرده است و سعی در حفظ ارزش های مقدس تثبیت شده ی زمان جنگ دارد.


☑️ حال سئوالی که در اینجا ذهن را به خود مشغول می کند این است که چرا جانبازان شیمیایی برای روند درمان خود به آلمان اعزام میشدند؟ 

آلمان کشوری است که با مواد شیمیایی این بلا را سر ایران آورد و حالا با پذیرش بیماران یا جانبازان شیمیایی تلاش میکند ببیند اثر مواد شیمیایی بر روی آنان چه بوده است.

با اینکه سازمان ملل بکارگیری سلاح شیمیایی را در جنگ ایران و عراق ممنوع کرده بود ولی بازهم آلمان در کنار کشورهای دیگر از جمله آمریکا و فرانسه و انگلیس، در تجهیز عراق به سلاح شیمیایی نقش موثری داشتند.

آلمان وسایل یک کارخانه بزرگ تولید اسلحه شیمیایی را خریداری می کند و نکته قابل توجه این است که این تسلیحات از طریق ترکیه به دست عراق میرسیده است!!!


این گوشه‌ای کوتاه از سند جنایت کشورهایی نظیر آلمان، آمریکا و ... در حق بشریت چه در آن زمان و چه حالا می‌باشد. آن زمان با سلاح شیمیایی فیزیکی و الان با سلاح شیمیایی فرهنگی و اقتصادی نظیر تحریم، ماهواره،  موسیقی و فضای مجازی ...


☑️ دو کتابی که خیلی دقیق و زیبا به بیان جنایات استعمارگران بزرگ دنیا پرداخته است، کتابهای "آب هرگز نمی میرد" و "وقتی مهتاب گم شد" می‌باشد. و البته فیلم یتیم خانه ایران را هم ببینید...


پی نوشت: (برای آگاهی بیشتر از این جنایت بزرگ حتما در این زمینه تحقیق کنید)